"” –јѓЌј Ѕ≈«  ”„ћ»"

http://www.bezkuchmi.narod.ru, 14.09.2002
 
     
 

ћ≥л≥ц≥¤ вже знаЇ, за ¤кими статт¤ми саджатимуть учасник≥в акц≥й

Ћ.ѕ. ол¤да
Ќа адресу редакц≥њ ”ѕ над≥йшла статт¤ (?) заступника ƒержсекретар¤ ћ¬—, начальника √оловного сл≥дчого управл≥нн¤, генералЦполковника м≥л≥ц≥њ ѕ.¬.  ол¤ди. ¬исокий м≥л≥ц≥онер докладно по¤снив, кого ≥ за що п≥сл¤ 16 вересн¤ будуть саджати.

¬≥н застосовуЇ слова "революц≥¤" ≥ "повстанн¤", "кров" ≥ "псих≥чно хвор≥". ¬≥н згадуЇ з≥м'¤ту траву ≥ з≥псован≥ зелен≥ насадженн¤, "мал≥ арх≥тектурн≥ форми", "зл≥сну непокору м≥л≥ц≥њ", а головне Ц чудове архањчне словосполученн¤ Ц "в≥дпов≥дальн≥сть за д≥њ, спр¤мован≥ на насильницьку зм≥ну чи поваленн¤ конституц≥йного ладу або на захопленн¤ державноњ влади".

ѕоки, суд¤чи з опитуванн¤ на нашому сайт≥ (у правому стовпчику знизу) , 55% наших читач≥в збираютьс¤ вз¤ти участь в акц≥¤х 16 вересн¤. ўе 24% п≥дтримують акц≥њ, але сам≥ на площу не п≥дуть. ј тому ми пропонуЇмо ус≥м ознайомитис¤ з тим, що них може чекати, ¤кщо хтось раптом, не збираючи зм≥нювати конституц≥йний лад, ненавмисно затопчить зелен≥ насадженн¤...

—тил≥стика ориг≥налу ретельно збережена


ѕроведенн¤ масових акц≥й та в≥дпов≥дальн≥сть, передбачена за правопорушенн¤, пов'¤зан≥ з ними

ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ турбуЇ те, що останн≥м часом набули розповсюдженн¤ протиправн≥ д≥њ та злочини, порушенн¤ громадського пор¤дку, пов'¤зан≥ з проведенн¤м масових акц≥й.

Ћюди вважають, що  онституц≥Їю ”крањни њм надано необмежене право збиратис¤ ≥ проводити збори, м≥тинги, походи ≥ демонстрац≥њ. “аке право д≥йсно закр≥плено статтею 39 ќсновного «акону. јле, разом ≥з тим, у сам≥й  онституц≥њ визначено р¤д умов щодо його реал≥зац≥њ.

«окрема, передбачено, що зазначен≥ акц≥њ повинн≥ проходити мирно, без зброњ. ѕ≥д час њх зд≥йсненн¤ не повинен порушуватис¤ громадський пор¤док. ѕро проведенн¤ заход≥в завчасно спов≥щаютьс¤ органи виконавчоњ влади чи органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

¬ ≥нтересах нац≥ональноњ безпеки та громадського пор¤дку, з метою запоб≥ганн¤ заворушенн¤м та вчиненню злочин≥в, охорони здоров'¤ населенн¤ або захисту прав ≥ свобод ≥нших людей, судом може бути встановлено обмеженн¤ щодо реал≥зац≥њ права на проведенн¤ масових заход≥в.

¬с≥ громад¤ни мають пам'¤тати про под≥њ, ¤к≥ в≥дбулис¤ п≥д час акц≥й, ≥н≥ц≥йованих певними силами 9 березн¤ 2001 року у м≥ст≥  иЇв≥ та њх негативн≥ насл≥дки не лише дл¤ народу ”крањни, а й в ц≥лому дл¤ ≥м≥джу держави, ¤ка вол≥Ї стати д≥йсно правовою. ÷е трив≥альний приклад, коли по сут≥ задумана ¤к мирна, спр¤мована на вшануванн¤ пам'¤т≥ ¬еликого  обзар¤ акц≥¤ п≥д впливом радикально налаштованих пол≥тичних сил, очолюваних де¤кими в≥домими пол≥тиками та народними депутатами, була скерована ≥ використана обмеженим колом зац≥кавлених груп ос≥б ≥ стала про¤вом њх особистих амб≥ц≥й, не кажучи вже про правову культуру орган≥затор≥в ≥ виконавц≥в цих протиправних д≥й. ƒо того ж, це ще й дес¤тки ф≥зично та психолог≥чно скал≥чених людей, зламаних доль, паростки знев≥ри та розчарувань в душах м≥льйон≥в громад¤н.

ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ не може ≥ не буде сто¤ти осторонь под≥бних факт≥в ≥ не залишить њх без в≥дпов≥дного реагуванн¤.

¬арто нагадати, що за насл≥дками вказаних березневих под≥й порушено та розсл≥дувано крим≥нальну справу, ¤ка розгл¤даЇтьс¤ судом. ƒо крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ прит¤гнуто б≥льше дес¤ти орган≥затор≥в та активних учасник≥в протиправних д≥й.

Ќагадаю також, що судом розгл¤нуто крим≥нальну справу про захопленн¤ у м≥ст≥  иЇв≥ буд≥вл≥ оф≥су  омун≥стичноњ парт≥њ ”крањни. ƒо ос≥б, ¤к≥ вчинили ц≥ д≥њ, застосовано адекватне реагуванн¤ у рамках чинного крим≥нального та крим≥нально-процесуального законодавства ”крањни.

“ор≥к ¬ерховною –адою ”крањни третього скликанн¤ прийн¤то новий  рим≥нальний кодекс ”крањни. Ќим передбачено р¤д умов та обмежень при проведенн≥ масових заход≥в та акц≥й, у раз≥ порушенн¤ ¤ких настаЇ крим≥нальна в≥дпов≥дальн≥сть.

Ћише поточного року нами порушено п'¤ть крим≥нальних справ за статтею 279  рим≥нального кодексу щодо блокуванн¤ транспортних комун≥кац≥й. –озсл≥дуванн¤ таких злочин≥в зг≥дно з  рим≥нально-процесуальним кодексом ”крањни зд≥йснюЇтьс¤ органами внутр≥шн≥х справ. «а вчиненн¤ вказаних протиправних д≥й передбачено покаранн¤ у вигл¤д≥ позбавленн¤ вол≥ на терм≥н до п'¤ти рок≥в. “ри так≥ справи порушено в м≥ст≥  иЇв≥, по одн≥й у ¬≥нниц≥ та ƒн≥пропетровську.

 р≥м того, в м≥стах —евастопол≥, „ерн≥гов≥ та ќдес≥ нами порушено три крим≥нальн≥ справи за ст. 293  рим≥нального кодексу за фактами групових порушень громадського пор¤дку, ¤к≥ також розсл≥дуютьс¤ органам внутр≥шн≥х справ. ¬чиненн¤ вказаних злочин≥в караЇтьс¤ арештом на терм≥н до 6 м≥с¤ц≥в. –озсл≥дуванн¤ в одн≥й з них завершено. ≤нш≥ справи ми розсл≥дуЇмо ≥ найближчим часом у них також будуть прийн¤т≥ к≥нцев≥ р≥шенн¤.

«азначу, що проведений нами анал≥з крим≥нальних справ, так чи ≥накше пов'¤заних з проведенн¤м масових заход≥в, особливо протестних акц≥й, показав, що найб≥льш розповсюдженою Ї ще значна к≥льк≥сть крим≥нально караних про¤в≥в.

“ак, статт¤ 277  рим≥нального кодексу ”крањни передбачаЇ в≥дпов≥дальн≥сть за пошкодженн¤ шл¤х≥в сполученн¤ ≥ транспортних засоб≥в. –озсл≥дуванн¤ крим≥нальних справ ц≥Їњ категор≥њ в≥днесено, зг≥дно з чинним законодавством, до компетенц≥њ сл≥дчих орган≥в внутр≥шн≥х справ. ћинулого року зареЇстровано 53 так≥ злочини. «а порушеними крим≥нальними справами до в≥дпов≥дальност≥ прит¤гнуто 36, поточного року Ц 6 ос≥б.

¬≥дпов≥дальн≥сть у зв'¤зку ≥з закликами до вчиненн¤ д≥й, що загрожують громадському пор¤дку, передбачена статтею 295  рим≥нального кодексу. ѕорушен≥ за фактами вчиненн¤ таких злочин≥в справи також розсл≥дуютьс¤ м≥л≥ц≥Їю. “ор≥к за ц≥Їю статтею зареЇстровано 4 злочини та до крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ прит¤гнуто 3 особи, поточного року Ц 1 особа.

—таттею 296  рим≥нального кодексу ”крањни передбачено в≥дпов≥дальн≥сть за вчиненн¤ хул≥ганства. ÷ей злочин, на жаль, до тепер≥шнього часу Ї достатньо поширеним. ѕро це красномовно св≥дчить те, що у 2001 роц≥ зареЇстровано 17 718 хул≥ганських про¤в≥в, за ¤к≥ до крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ прит¤гнуто 15 759 ос≥б, а поточного року - вже 6642 особи. –озсл≥дуванн¤ цих злочин≥в також Ї прерогативою орган≥в внутр≥шн≥х справ ”крањни.

 рим≥нальн≥ справи за статтею 342  рим≥нального кодексу порушуютьс¤ ≥ розсл≥дуютьс¤ органами прокуратури при вчиненн≥ опору представников≥ влади, прац≥вников≥ правоохоронного органу, члену громадського формуванн¤ з охорони громадського пор¤дку ≥ державного кордону або в≥йськовослужбовцев≥. “ор≥к число цих злочин≥в становило 778. ƒо крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ за њх вчиненн¤ було прит¤гнуто 379 ос≥б, цього року Ц 148.

—татт¤ 345  рим≥нального кодексу передбачаЇ в≥дпов≥дальн≥сть за зд≥йсненн¤ погроз або насильства щодо прац≥вника правоохоронного органу. ÷ей злочин також розсл≥дуЇтьс¤ органами прокуратури. ” 2001 роц≥ зареЇстровано 329 таких злочин≥в, в≥дпов≥дн≥ обвинуваченн¤ пред'¤влено 137, а у 2002 роц≥ - 109 особам.

—таттею 350  рим≥нального кодексу передбачено в≥дпов≥дальн≥сть за погрози або насильство щодо службовоњ особи чи громад¤нина, ¤кий виконуЇ громадський обов'¤зок. –озсл≥дуванн¤ цих злочин≥в також в≥днесено до компетенц≥њ прокуратури. “ор≥к за вчиненн¤ 147 таких злочин≥в обвинуваченн¤ пред'¤влено 102 особам, цього року Ц35 особам.

“акож, п≥д час проведенн¤ масових акц≥й найчаст≥ше вчин¤ютьс¤ р¤д ≥нших злочин≥в, передбачених особливою частиною  рим≥нального кодексу ”крањни:

“ак, статт¤ 109  рим≥нального кодексу ”крањни передбачаЇ в≥дпов≥дальн≥сть за д≥њ, спр¤мован≥ на насильницьку зм≥ну чи поваленн¤ конституц≥йного ладу або на захопленн¤ державноњ влади. —прави про ц≥ злочини розсл≥дуютьс¤ —лужбою безпеки ”крањни. “акож органами —лужби безпеки, у раз≥ вчиненн¤ масових заворушень, порушуютьс¤ ≥ розсл≥дуютьс¤ крим≥нальн≥ справи за фактами злочин≥в, передбачених ст. 294  рим≥нального  одексу ”крањни.

 р≥м того, чинним крим≥нальним законодавством передбачено в≥дпов≥дальн≥сть за умисне знищенн¤ або пошкодженн¤ майна прац≥вника правоохоронного органу (ст. 347  рим≥нального кодексу ”крањни, дал≥ -   ), вчиненн¤ пос¤ганн¤ на житт¤ прац≥вника правоохоронного органу, члена громадського формуванн¤ з охорони громадського пор¤дку ≥ державного кордону або в≥йськовослужбовц¤ (ст. 348   ), за вчиненн¤ д≥й по захопленню представника влади або прац≥вника правоохоронного органу ¤к заручника (ст. 349   ), умисне знищенн¤ або пошкодженн¤ майна службовоњ особи чи громад¤нина, ¤кий виконуЇ громадський обов'¤зок (ст. 352   ).

–озсл≥дуванн¤ крим≥нальних справ, порушених за фактами названих протиправних д≥й, в≥днесено до компетенц≥њ прокуратури.

ѕрактика обранн¤ запоб≥жних заход≥в у цих крим≥нальних справах св≥дчить, що, ¤к правило, третину обвинувачених сл≥дч≥ беруть п≥д варту ще на стад≥њ досудового сл≥дства.

ќск≥льки останн≥м часом в засобах масовоњ ≥нформац≥њ все част≥ше п≥дн≥маЇтьс¤ питанн¤ про проведенн¤ заход≥в за участю великоњ к≥лькост≥ людей в м≥ст≥  иЇв≥, пов≥домл¤Їтьс¤ нав≥ть про нам≥ри вдатис¤ до радикальних метод≥в протесту, нашим обов'¤зком Ї роз'¤сненн¤ правових насл≥дк≥в таких д≥й. ѕотенц≥йним орган≥заторам та учасникам цих заход≥в сл≥д ч≥тко усв≥домити, що у раз≥ вчиненн¤ ними протиправних д≥й з ознаками злочин≥в правоохоронн≥ органи змушен≥ будуть порушити крим≥нальн≥ справи стосовно ос≥б, ¤к≥ вчин¤ть перел≥чен≥ та ≥нш≥ злочини.

 р≥м вказаного, законодавством встановлено ≥ адм≥н≥стративну в≥дпов≥дальн≥сть за менш значн≥ правопорушенн¤, ¤к≥ можуть вчин¤тись п≥д час проведенн¤ таких акц≥й. ÷е:

 «л≥сна непокора законному розпор¤дженню або вимоз≥ прац≥вника м≥л≥ц≥њ, члена громадського формуванн¤ з охорони громадського пор¤дку ≥ державного кордону, в≥йськовослужбовц¤ (—татт¤ 185  одексу ”крањни про адм≥н≥стративн≥ порушенн¤);

 ѕубл≥чн≥ заклики до невиконанн¤ вимог прац≥вника м≥л≥ц≥њ (—татт¤ 185-7 цього ж  одексу).

 р≥м того, цим же  одексом передбачена адм≥н≥стративна в≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ правил благоустрою територ≥й м≥ст та ≥нших населених пункт≥в (—татт¤ 152) та знищенн¤ або пошкодженн¤ зелених насаджень або ≥нших об'Їкт≥в озелененн¤ населених пункт≥в (—татт¤ 153), що завжди маЇ м≥сце при встановленн≥ намет≥в (¤к≥ Ї малими арх≥тектурними формами), особливо на газонах та поблизу зелених насаджень ≥ п≥д час проживанн¤ у них.

 р≥м того, ≥снуЇ р¤д ≥нших адм≥н≥стративно караних д≥¤нь, у тому числ≥ пов'¤заних з порушенн¤м пор¤дку орган≥зац≥њ ≥ проведенн¤ збор≥в, м≥тинг≥в, вуличних поход≥в ≥ демонстрац≥й.

“ак≥ д≥њ заборонено без завчасного спов≥щенн¤ та погодженн¤ з органами виконавчоњ влади чи м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

” –≥шенн≥  онституц≥йного —уду ”крањни в≥д 19 кв≥тн¤ 2001 року (справа є1-30/2001 за конституц≥йним поданн¤м ћ¬— ”крањни про завчасне спов≥щенн¤ про мирн≥ з≥бранн¤) зазначено, що положенн¤ частини першоњ статт≥ 39  онституц≥њ ”крањни щодо завчасного спов≥щенн¤ орган≥в виконавчоњ влади чи орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ про проведенн¤ збор≥в, м≥тинг≥в, поход≥в ≥ демонстрац≥й сл≥д розум≥ти так, що орган≥затори цих мирних з≥брань мають спов≥стити зазначен≥ органи про проведенн¤ цих заход≥в заздалег≥дь, тобто у встановлен≥ терм≥ни, що передують дат≥ њх проведенн¤. ÷≥ строки мають водночас надавати можлив≥сть в≥дпов≥дним органам виконавчоњ влади чи органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ вжити заход≥в щодо безперешкодного проведенн¤ громад¤нами збор≥в, м≥тинг≥в, поход≥в ≥ демонстрац≥й, забезпеченн¤ громадського пор¤дку, прав ≥ свобод ≥нших людей.

“ому, наприклад, р≥шенн¤м ¬иконавчого ком≥тету «апор≥зькоњ м≥ськоњ ради питанн¤ зверненн¤ про проведенн¤ збор≥в, м≥тинг≥в, поход≥в ≥ демонстрац≥й врегульован≥ у форм≥ вимоги наданн¤ такого зверненн¤ юридичними та ф≥зичними особами у письмовому вигл¤д≥ в канцел¤р≥ю виконавчого ком≥тету не п≥зн≥ше, н≥ж за 10 дн≥в до встановленоњ дати проведенн¤ заходу.

“акий же терм≥н спов≥щенн¤ (10 дн≥в) у вигл¤д≥ наданн¤ до виконавчого органу  ињвськоњ м≥ськоњ ради письмового пов≥домленн¤ про проведенн¤ недержавних масових заход≥в, за вин¤тком похоронних процес≥й, визначено –≥шенн¤м  ињвради "ѕро визначенн¤ пор¤дку орган≥зац≥њ та проведенн¤ у м≥ст≥  иЇв≥ недержавних масових громадських заход≥в пол≥тичного, культурно-просв≥тницького, спортивного, видовищного та ≥ншого характеру".

“обто, дл¤ проведенн¤ масових акц≥й у м≥ст≥  иЇв≥ 16 вересн¤ поточного року, про ¤к≥ пов≥домл¤Їтьс¤ у центральних та м≥сцевих засобах масовоњ ≥нформац≥њ, ≥ ¤к≥ орган≥зовуютьс¤ пол≥тичними л≥дерами та частиною народних депутат≥в ”крањни, необх≥дно було не п≥зн≥ше 6 вересн¤ 2002 року надати  ињврад≥ в≥дпов≥дн≥ документи, а не зареЇструвати њх у себе. ќднак, за¤ви на проведенн¤ цих акц≥й представлен≥  ињвському м≥ському √олов≥ значно п≥зн≥ше - лише 9 вересн¤.

ќтже, у даний час можна в≥дпов≥дально за¤вити, що встановлений терм≥н спов≥щенн¤ про ц≥ акц≥њ порушено. “ому заходи, ¤к≥ плануютьс¤ дл¤ проведенн¤ на 16 вересн¤, суперечать названому р≥шенню  ињвськоњ м≥ськоњ ради.

«вертаючись, у першу чергу, до народних депутат≥в ”крањни, громад¤н, жител≥в та гостей столиц≥, прошу осмислити ≥ зважити все сказане мною ≥ не допустити порушень закон≥в, р≥шень орган≥в виконавчоњ влади та м≥сцевого самовр¤дуванн¤. “им паче, що ц≥ закони ≥ р≥шенн¤ фактично приймались б≥льш≥стю народних депутат≥в ”крањни нового, 4 скликанн¤.

ј зараз, всупереч лог≥ц≥ ≥ здоровому глузду, р¤д тих депутат≥в, ¤к≥ розробл¤ли ≥ приймали ц≥ закони, - закликають до њх порушенн¤.

ѕричому заклики до народу п≥дн¤тис¤ на "повстанн¤", "революц≥ю" уже сприйн¤т≥ деким з громад¤н, особливо тими, що мають певн≥ псих≥чн≥ вади, в абсолютному, пр¤мому розум≥нн≥ цих пон¤ть. «розум≥ло, що повстанн¤ ≥ революц≥њ передбачають обов'¤зкове насилл¤, кровопролитт¤. ≤ ¤к би не запевн¤ли ≥н≥ц≥атори проведенн¤ акц≥њ в њњ мирному характер≥, вони своњми виступами та закликами уже п≥дготували, "енергетично зар¤дили" частину агресивно налаштованих, не досить здорових псих≥чно ос≥б до насилл¤.

≤ впоратись з натовпом, в ¤кий обов'¤зково проникнуть так≥ особи ≥ будуть негативно наелектризовувати орган≥зовану частину учасник≥в, керувати ними л≥дери та ≥н≥ц≥атори акц≥њ безумовно не зможуть.

“ому маЇмо до вс≥х орган≥затор≥в акц≥њ проханн¤ Ц люди, схамен≥тьс¤ ≥ не з≥штовхуйте народ з м≥л≥ц≥Їю, у ¤коњ виб≥р один Ц забезпеченн¤ виконанн¤ вс≥ма без вин¤тку громад¤нами ≥ державними службовц¤ми прийн¤тих ¬ерховною –адою ”крањни закон≥в та д≥ючих п≥дзаконних акт≥в.

«аступник ƒержавного секретар¤
ћ¬— ”крањни Ц начальник √оловного
сл≥дчого управл≥нн¤
генерал Ц полковник м≥л≥ц≥њ

ѕ.¬.  ол¤да
 

 
Hosted by uCoz